Pet koraka prema socijalnom poduzetništvu






Koliko god strastveno htjeli promijeniti svijet, ako vam poslovni model 'ne drži vodu' i vaše poduzetništvo zbog toga propadne - nećete pomoći nikome. Ali ako znate da postoji način da ipak nešto promijenite - i pritom zaradite - morate samo dobro promisliti o prvim koracima koji će vas odvesti u tom smjeru.
Dobra je stvar što nove generacije potrošača žele kupovati od poduzeća koja pozitivno utječu na društvo. Znači, postoji obostrani interes: biznisi i klijenti žele isto: činiti dobro i podržavati dobro. Kako onda krenuti?
Evo nekoliko savjeta:
1. Pokrenite poduzetništvo koje će imati vrijednost na tržištu, koje rješava stvarni problem
Po tko zna koji put valja istaknuti: i socijalno poduzetništvo je poduzetništvo. A za poduzetnika je najvažniji zadatak prepoznati problem, uvidjeti priliku i stvoriti novi poslovni model koji rješava taj problem. Ako silno želite mijenjati svijet, a pogrešno postavite poslovanje - nećete pomoći nikome.
2. Integrirajte misiju u svoj poslovni model - iskreno
Biznisi s misijom kupcima moraju prodati dvije stvari: ono što rade i ono zašto to rade. To "zašto" može doprinijeti stvaranju neraskidive veze s kupcima koja će ih natjerati da se stalno vraćaju po još. Zato se pobrinite da je vaša misija, priča iza biznisa, ono nešto što vas strastveno tjera naprijed - jer potrošači mogu nanjušiti lažnjake na kilometre.
3. Uračunajte misiju u cijenu
Vaša misija mora biti u vašoj kalkulaciji. To će vam pomoći u slučaju rasta povećate i svoj društveni učinak. Uračunavanje misije doprinijet će određivanju točne tržišne cijene proizvoda, pa će vaša marža pokriti troškove poslovanja i omogućiti ostvarenje misije. Ako se primjerice odlučite saditi jedno drvo za svaka tri proizvoda koja prodate, budite sigurni da ćete cijenu sadnje drveta pokriti iz tih prodaja.
4. Ne nosite cijeli svijet na ramenima
Koliko kog strastveni bili u ganjanju svoje misije, bilo da se radi o pronalaženju lijeka za rak ili dokrajčivanja siromaštva i/ili gladi u svijetu vaš biznis ne mora (a i ne može) riješiti čitav problem. Zato se prilikom integracije misije u poslovanje samo zapitajte: Gdje ja mogu činiti razliku? Trebam li rješavati glad u svijetu ili mogu pomoći gladnima u vlastitoj zajednici?
5. Budite jednostavni
Kao i u mnogim drugim stvarima u životu - jednostavnost je ključ uspjeha. Ne možete biti svima sve. Potrebno je fokusirati napore, maksimalno pojednostaviti model i ustrajati.
Stvaranje razlike u svijetu putem biznisa sastoji se u pokretanju i zadržavanju momentuma. Imajte na umu: postupno napredovanje bolje je od savršenstva. Svaki dan napravite nešto što vašu ideju, biznis ili koncept pomiče naprijed.