7 ideja za socijalno poduzetništvo

U poslu krenuti putem socijalnog poduzetništva trebate shvatiti jednostavno jer u budućnosti svaki će posao koji ima društvenu komponentu dobiti onu tako potrebnu oštricu.
Želite li koračati stazom društvenog poduzetništva i zapravo se pitate što ponuditi tržištu, evo nekoliko ideja koje su uvijek i uvijek hoće naći svog kupca…
1. Preokrenite način zabave
Najuspješniji socijalni pothvat privlači pozornost i dobiva podršku ljudi kroz uključivanje u aktivnosti. Mobiliziranje za pronalaženje i uklanjanje uzroka, često može biti početna pozicija socijalnog pothvata. Ima li bolje prilike od festivala kako biste naglasili što želite?
Preokrenite zabavu kao što je toučinio eCoexist, dajući dašak „zelenoga“ tradicionalnim indijskim festivalima kao što su Ganesha festival i Holi, dvije društvne manifestacije karakteristične po raskoši i sjaju. Način na koji ljudi slave ova dva festivala rezultira znatnom štetnošću po okoliš. eCoexist je to uočio i u suradnji sa studentima, volonterima, NGO-ima, zatvorenicima i gradskim vlastima probudio je svijest  o potrebi za svečanosti, ali i pokazao (svoju) zelenu boju, kao i idole Ganesha i Holi.
2. Prirodni proizvodi
Povezivanje urbanih potrošača koji žele kvalitetu, prirodne proizvode s onima koji ih proizvode, jedna je od mogućnosti za socijalno poduzetništvo. Primjerice, Neev ručno rađeni sapuni, koje su utemeljili Anurag Jain i Shikha Jain, započeli su eksperimentiranje s načinima izrade od ekološki prihvatljivih sapuna i papira.
Danas prodaju Neev biljne ručno rađene sapune proizvedene od biljnih ulja (kokos, maslina i palma) i najčišćih esencijalnih ulja, bez uporabe bilo kakvih kemijskih sredstava ili umjetnih boja. Trenutačno je stalno zaposlen samo jedan seoski bračni par koji pravi Neev biljne sapune. Organizacija pomaže dvjema ženama u blizini radionice sapune, pružajući im privremeno zaposlenje.
3. Alternativni načini života
Pomoći ljudima odabrati alternativni način života još je jedno borilište s brojnin mogućnostima koje čekaju da ih se istraži. eCoexist povezuje Areca Nut farmere s organizacijama koje imaju osnove koje su potrebne za proizvodnju Areca Nut tanjura,  zamjenskih za plastične/papirnate tanjure, čaše i zdjele. Slično, Green the Gap Collective još je jedna inicijativa koja promovira uporabu recikliranih proizvoda i povratak umjetnosti.
4. Zavucite ruku u ruralni džep
Okrenite se seoskom kraju i zasigurno ćete pronaći mnogo unosnih područja za socijalne pothvate. Udruženje za agroturistički razvoj (Agri Toursim Development Corporation, ATDC) tvrtka je koja omogućuje farmerima da ostvare prihode od seoskog turizma.
Još jedan primjer je Culture Aangan, ruralni pothvat domaće radinosti koji izgrađuje turističku infrastrukturu u Sindhudurgu, dajući prednost profitu i neovisnosti lokalnog stanovništva. Oni mogu zadržati svoju zemlju i zaraditi za život u svom domu nudeći usluge u rodnom selu.
5. Oživjeti umjetnosti
Umjetnost jest i oduvijek je bila veliki biznis, no tužna strana je da je većina tradicionalnih umjetnosti ugrožena i izumire jer obrtnici nemaju novca ni marketinšku srčanost koja resi velike trgovce. Rad na oživljavanju umjetničkih formi ne će samo unijeti promjenu u živote majstora, nego će i vama pomoći da se izborite za kutak za svoje jedinstvene proizvode.
Maheshwari tkanje doživjelo je provat s dizajnerskim sarijima koji su se prodavali pod brandovima Rehwaa i Culture Aangan, ruralni pothvat kućne radinosti koji promiče umjetničke forme poput Chitragathija, Zaitija ili Kal Sutlija, kazališta sjena s kožnim lutkama i Pangul Bael, u kojima su združeni ljudi, životinje, lutke, glazba i pričanje priča.
6. 'Zeleno' poslovanje
Život u skladu s prirodom, poput mobitela i bankomata na sunčevu energiju nisu samo isplativi, nego i bolja mogućnost za sve. Ako imate neku ekološki prihvatljivu, 'zelenu' ideju, ostvarite ju kao što je to učinila Sunita Mohan, savjetnica za vrtlarstvo, koja pomaže ljudima planirati vrtove na balkonima, terasama pa čak i prozorskim daskama u sklopu branda Urbani vrtlar.
Ako imate punu torbu ideja, učite druge da je smanjenje potrošnje ugljika doma i na poslu također unosna poslovna mogućnost. Održavanje seminara i radionica za promociju zelenog načina života sjajan je način za zaradu, ali i činiti razliku.
7. Pro-društveni marketing
Zanimanje za nešto još je jedna velika šansa. Karm Marg je NGO fokusiran na djecu sa smetnjama u razvoju, mlade i ekonomski nerazvijene žene iz sela u blizini kampusa. Ove su skupine prošle stručno osposobljavanje prije nego su ih uključili u proizvodne procese, a proizvodi se prodaju pod markom Jugaad. Veliki dio Jugaad proizvoda koristi što je više moguće reciklirane materijale i sirovinu.